חפש בבלוג זה

תרגום/Translate

חפש בבלוג זה. Search this blog

צדק


צדק.
מהו צדק? צדק אמור לשקף את היושר ואת האמת, האומנם?
צדק משקף את מה שהחברה קובעת לעצמה על פי אותה רמת המודעות שלה לאותה תקופה.
רמת המודעות החברתית יוצרת אידיאולוגיה, האידיאולוגיה גם אמורה לשקף את מה שהחברה מגדירה לעצמה מי הוא הצודק ומי הוא זה שאינו צודק.
בשלב זה בהתפתחותנו אנחנו מייצרים ומפעילים את גופנו ומתנהגים באמצעות הרגשות החיוביים והשליליים שפיצלו את אישיותנו, מה שיצר ומשתקף במציאות שבה החברה מחולקת לטובים ורעים.
לכן, הבסיס לעשיית צדק הוא רגשי, אמוציונלי ושאינו ענייני, מציאות זו אינה יכולה לאפשר את השפיות, ולכן הצדק אינו יכול לשקף את השפיות.
רצוי להבין מהי שפיות? אבל לפני שמבינים מהי שפיות, רצוי להבין מהי זהותנו האמיתית, שתאפשר לנו את השפיות?
כשנבין מהי זהותנו האמיתית, נוכל לפרש ולהבין וליצור ולהתאים לעצמנו מציאות המתאימה לאישיותנו ומותאמת למהות ומטרת החיים.
מהי זהותו האמיתית של בן האנוש? בן האנוש מייצר ומפעיל את גופו באמצעות הרגשות החיוביים והשליליים, ולכן הוא מתנהג בהתאם לרגשותיו שמשתנים באופן תדיר, וכול פעם בהתאם לסוג רגש אחר.
מהם הרגשות הפנימיים שבנו? הרגשות החיוביים כוללים בתוכם את הרגשות שגורמים לנו להרגיש טוב כמו, אהבה, אושר, שמחה, צחוק, הנאה, יצר מיני ועוד.
הרגשות השליליים כוללים בתוכם את הרגשות שגורמים לנו להרגיש רע כמו, פחד, חרדה, דיכאון, ייאוש, כעס, לחץ, צער עצב ועוד.
זהותנו האמיתית היא כאשר אנחנו רגועים.
מהו רוגע? הרוגע הפנימי הוא מצב שבו אנחנו לא מייצרים ומפעילים את גופנו באמצעות הרגשות החיוביים והשליליים, מצב זה יוצר התנהגות יציבה שהיא רגועה, רציונלית ועניינית.
כאשר בן האנוש הוא רגוע מתאפשרת לו השפיות.
כל מצב רגשי מנתק אותנו מהאני העצמי שלנו, מזהותנו האמיתית, ומהמציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים שגורם לנו ליצור מציאות שהיא אשליה, שאינה מאפשרת לנו את השפיות.
מהי שפיות? השפיות מאפשרת לנו לקלוט את הנתונים האמיתיים, לעבד אותם ולהגיע למסקנות האמיתיות.
בן האנוש הוא מחשב על שרצוי שיבין איך לכוון את עצמו בכדי שהוא יהיה שפוי.
מה כול זה קשור לצדק? לפני שאענה על שאלה זו רצוי להבין ממה נובע הצורך האנושי לקבוע מי צודק ומי אינו צודק?
הצדק נעשה באמצעות שפיטה, השפיטה נעשית מתוך הצורך והנזקקות הרגשית לשלוט באחר, ולקבוע לו מה נכון ומה לא נכון.
הצורך והנזקקות הרגשית להגיע לשליטה שמאפשרת את השפיטה והצדק שנובעים מתוך הצורך לחנך, לתכנת, לאלף את האזרח לחיות על פי אידיאולוגיה כזו או אחרת.
למה זה קורה? כי מי שאינו שולט מרגיש רדוף, מרגיש נשלט.
ומי שמרגיש רדוף ונשלט, מרגיש שהוא אינו בשליטה עצמית לרוב הוא מייחס זאת לחיצוני לו, ולכן קיים בו הפחד מאיבוד על השליטה העצמית שלו, שמשתקף ברצונו לשלוט באחרים.
כלומר, משטר שיש בו מנהיג ששולט, משקף את הצורך הרגשי שלו לשלוט ולהשליט סדר חברתי באמצעות משפט צדק, מצב זה שולל את החופש והחרות שלו זקוק בן האנוש לשם ההתפתחות.
היכן שיש שליט ישנם הנשלטים, שליט הוא צורך של הנשלטים שישלטו בהם.
הנשלטים הם צורך של השליט, וזאת כדי שישלוט בנשלטים.
כלומר, ברגע שרמת המודעות העצמית תאפשר לנו את החופש והחרות, יעלם הצורך והנזקקות הרגשית ההדדית לשולט ונשלט.
ברמת מודעות מתקדמת זו לא יהיה צורך בשופט שישקף את האידיאולוגיה של המשטר השולט, שמשליט סדר באזרחים באמצעות חוקים, שמשקפים את הצדק החברתי.
החופש המוחלט מאפשר לנו להיות מי שאנחנו, יצורים חופשים במסע לחיפוש זהות או שמחוברים לזהותנו האמיתית.
כול אחד הוא האחראי הבלעדי לתכנון חייו, אך ברמת המודעות כיום הדבר אינו במודע, כלומר אם קורה לנו משהו זה בגלל שאנחנו הבאנו את זה על עצמנו.
לכן צריכה להישאל השאלה, היכן טעינו בתכנון חיינו? ולתקן.
מה קורה כיום? כיום עשית הצדק הוא הבסיס למשטרים רבים שמבוססים בעיקרן על רגשות שמובילים לאידיאולוגיות.
הרגש הוא הגורם העיקרי למצבי ההזיה וליצירת מציאות שהיא אשליה.
לכן, הבסיס הרגשי החברתי לעשיית צדק אינו יכול לשמש כבסיס איתן שאפשר יהיה להגיע באמצעותו למסקנות אמיתיות, לשפיות.
איך נוצרה לה המציאות שבה אנחנו חיים כיום? כתוצאה מהרצון ליצור צדק אישי וחברתי, יצר בן האנוש את המושג משפט.
כאשר החלו בני האנוש לשפוט אחד את השני מי צודק ומי לא, המציא בן האנוש את החוקים.
כאשר החלו בני האנוש להמציא את החוקים, הם גם המציאו את המושג עורכי הדין וגם את השופטים וגם את מערכת המשפט, ולאחר מכן הקימו ובנו להם בני האנוש את היכלי הצדק המפוארים, וככה נוצרה לה דינאמיקה חברתית שבה השופט שופט את בן האנוש ויוצר צדק חברתי.
ככה נוצרה לה מציאות של טקס פולחן רגשי חברתי.
בן האנוש שנשפט מקבל קנס ו/או עבודות שרות ו/או מאסר ו/או מעונה ו/או גזר דין מוות במשטרים מסוימים, וככה החליט השופט שהוא לא צודק או כן צודק, כן אשם או לא אשם.
ואז יצר בן האנוש את המשטרה שמעסיקה שוטרים, ואת בתי הסוהר שמעסיקים סוהרים, וזאת כדי לכלוא את העבריינים שעברו על החוק, וככה נוצרה לה מציאות של רדיפה לשם עשיית צדק חברתי.
אבל שכחו בני האנוש שהמציאו את השיטה שצדק לא יכול להתקיים במציאות האמיתית.
שכחו שהצדק הוא סובייקטיבי המבוסס על אישיות רגישה, ולכן הוא אינו יכול להיות אובייקטיבי ונטרלי.
כלומר, הרצון לצדק חברתי יצר מציאות שהבסיס שלה הוא רגשי, אמוציונלי ולא רגוע ורציונלי.
רוגע הוא מצב שבו בן האנוש הוא נטול רגשות חיוביים ושליליים שגורמים להזיות.
הסבל האנושי נוצר כתוצאה מפרוש מוטעה של השופט להבנה מהי שפיות, וכתוצאה מכך לאי הבנה עצמית ואת המציאות האמיתית שבה הוא נמצא וחי.
לכן, המסקנות, שיקול הדעת של מי שקובע מי צודק או שלא אינה משקפת אישיות רגועה, רציונלית, עניינית ואמיתית.
מסקנה: מושג צדק משקף אישיות בעלת אידיאולוגיה שמבוססת על רגשות, מה שמנתק את בן האנוש מזהותו והמציאות האמיתית.
סיכום: הפעלת רגש פנימי זה מצב של איבוד הזהות האמיתית שלנו, מה שגורם לנו לאיבוד השפיות, מה שלא בריא לעשות, וזה נכון לגבי כול הרגשות הפנימיים שבנו, שמעצם ייצורם אישיותנו תתנפץ לה למגוון רחב של דמויות.
בן אנוש רגוע חי ללא הרגשות החיוביים והשליליים, שיוצרים את הפיצול, הקונפליקט, הניגוד התודעתי, ואישיותו אינה משתנה כתוצאה מהרגשות החיוביים שגורמים לו להרגיש טוב כמו, אהבה, אושר, שמחה, הנאה, צחוק, יצר מיני ועוד, והרגשות השליליים שגורמים לו להרגיש רע כמו, פחד, חרדה, דיכאון, ייאוש, כעס, לחץ, צער, עצב ועוד, שאלה הם מצבים רגשיים משתנים שאינם מאפשרים את השפיות.
רצוי לזכור שאנחנו לא שווים, לא זהים, כול אחד והאישיות הייחודית שלו.
היכן שיש צדק שהוא תולדה של מצב רגשי לא יכולה להתקיים השפיות והאמת.
המסר במאמר: צדק משקף מסקנה והתייחסות שגויה, שנעשה כתוצאה מפרוש שגוי לשפיות.

 

פירגון

פירגון.
למה יש לאנשים קושי בלפרגן? פירגון משמעותו, אהדה, עידוד ותמיכה בדרכו, במסעו של האחר בתהליך ההתפתחות שלו במהלך חייו, הפירגון יכול להינתן לנו בכול תחום ותחום במסענו בחיים.
אם כך למה הקושי בלפרגן? ישנם אנשים שיש ביכולתם לפרגן, וישנם אנשים שאין ביכולתם לפרגן.
כלומר, כשיש למישהו ציפייה שמישהו מסוימים יפרגן לו, והדבר לא נעשה, זה לא בגלל שהוא לא רוצה, זה נובע בגלל שהוא אינו יכול ואינו מסוגל להיענות לצורך ולנזקקות של המצפה שיפרגנו לו.
הפירגון, האהדה, העידוד, והתמיכה בשלבים מסוימים בתהליך ההתפתחות שלנו חשובים לנו מאד, אם זו התמיכה בשלב ההתבגרות שלנו בתא המשפחתי, בגן, בבית הספר, בצבא, בחברה, בזוגיות, בעבודה ועוד, הפירגון שאותו אנחנו צריכים ולו אנחנו זקוקים הוא בעיקרו רגשי.
למה? כיוון שהרגשות הפנימיים השליליים שבנו מפחידים אותנו מהשינוי האישיותי, ולכן הם מחלישים, מונעים, מעכבים, ואף עוצרים את היכולת שלנו מלהביע את עצמנו ולהתפתח.
מטרתו של הפירגון הוא לעזור לנזקק שצריך שיפרגנו לו, כדי להשתחרר מאותם הרגשות השליליים שבו שהם בעיקר מהפחד והחרדה, ולעבור לאותם הרגשות החיוביים, ובכך לגרום לנזקק להרגיש טוב עם עצמו, מה שיאפשר לו להמשיך את מסעו והתפתחותו בחיים.
רצוי לזכור, המין האנושי מתנהל בהרמוניה והוא מגובש לכך שנתפתח באופן קולקטיבי, אך ידע זה נמצא אצלנו לרוב בתת מודע ולא במודע, וזאת כיוון שכולנו נמצאים בתהליך כדי לממש את מהות ומטרת החיים.
ההתפתחות שלנו בתהליך האבולוציה נעשית באופן הדרגתי, כלומר הבניה האישיותית אינה מאפשרת לקפוץ לשלבי התפתחות מתקדמים יותר לפני שנכין ונבנה את עצמנו ונהיה מוכנים לשלב הבא.
ברגע שאנחנו מפרגנים ומקדמים את האחר, האחר מקדם אותנו, וזו הדינאמיקה בתהליך ההתפתחות שלנו שנעשית באופן הדרגתי.
מסקנה: אם לא מפרגנים לכם, הסיבה העיקרית היא או שעדיין לא הגיע שלב הפירגון כדי לקדם אתכם, ולכן נתקלתם באנשים שאין להם את היכולת הרגשית והתבונתית לעשות זאת.
סיכום: החיים מאפשרים לנו לחקור וללמוד על עצמנו ועל המציאות שבה אנחנו נמצאים וחיים, מה שמאפשר לנו להתפתח, שדרוג ברמת ההתפתחות שלנו כרוחה בקשיים שהם בעיקרם רגשיים.
כדי להגיע למצב שבו לא נצטרך ונזדקק רגשית לכך שיפרגנו לנו ולהיות תלויים באחרים, רצוי לשאוף ולהגיע למצב של רוגע פנימי.
הרוגע הפנימי מנטרל את הרגשות החיוביים והשליליים שבנו, מה שמאפשר לנו להתחבר לזהותנו האמיתית, ומאפשר לנו לפרש את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים באופן ברור יותר, מצב זה מאפשר לנו את השפיות.
שלב התפתחותי מתקדם זה מאפשר לנו להיעזר באחר לשם השגת הידע הדרוש לנו בתהליך ההתפתחות שלנו, אך הוא אינו נעשה מתוך צורך ונזקקות רגשית לפרגון, הרוגע הפנימי מאפשר לנו להתפתח ללא האהדה שבפרגון.
המסר במאמר: מטרת הפירגון היא לגרום לעודד רגשית את הנזקק, וזאת כדי שהוא ירגיש טוב עם עצמו, ולעזור לו להשתחרר מההרגשה השלילית הרעה הקיימת בו שכוללת בעיקר את רגש הפחד והחרדה, שמונעים ממנו את המשך תהליך החקירה, הלמידה, וההתפתחות שלו בדרכו, במסעו בחיים להגשמת מהות ומטרת החיים.

סליחה

סליחה.
למה לבקש סליחה? מהות ומטרת בקשת הסליחה מאפשרת למי שטעה להודות בטעותו.
בקשת הסליחה עקב טעות שנעשתה, משקפת את רמת המודעות העצמית, ואת היכולת לבחינה עצמית מחודשת על דברים שנאמרו ו/או על מעשים שנעשו.
תהליך החקירה, הלמידה, וההתפתחות האבולוציונית שלנו, מבוססת בעיקר על טעויות שנעשו, טעויות שנעשות וטעויות שיעשו.
מי שטעה וביקש סליחה, למד והבין על עצמו מהאירוע שהתרחש.
כאשר הטעות נעשית כביכול על מישהו אחר, אז הוא משמש למי שטעה בדבריו ו/או במעשיו כהשתקפות.
ההשתקפות חשובה מאד לחקירה, למידה ולהתפתחות, כיוון שאין דרך אחרת.
ההשתקפות מאפשרת לנו ללמוד ולהבין את עצמנו דרך האחר בתהליך ההתפתחותי ובמסע שלנו בחיינו לשם החיפוש אחר הפרוש האמיתי ולהתחברות לאני העצמי, לזהות האמיתית שלנו, וליכולת שלנו לפרש ולהבין את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים.
כיום האנושות חיה את חייה על פי הרגשות הפנימיים בלבד, כתוצאה מכך רוב אם לא כול הטעויות שנעשות מבחינה אישית וחברתית הן אמוציונליות ולא רציונליות.
לכן, בקשת הסליחה מהאחר משקפת את המצב הרגשי שהיינו שרויים בו באותה סיטואציה, וללא ההשתקפות וללא היכולת לבחינה התנהגותית מחודשת של עצמנו דרך האחר, לא נוכל לחקור, ללמוד ולהתפתח בעצמנו ועם עצמנו דרך הרגשות.
מעצם ההבנה שטעינו ובקשת הסליחה, מתאפשר לנו לתקן את עצמנו ולהירגע, אם לא נעשה הדבר, אנחנו חיים עם הסבל והעינוי שנגרם לנו מצפונית, שמייסר אותנו רגשית.
לכן, חשוב ובעיקר בריא למבקש סליחה וגם לדעת לסלוח.
מסקנה: סליחה היא הודעה בטעות שביצענו.
היכולת שלנו להבין שטעינו משדרגת אותנו מבחינה התפתחותית.
סיכום: כיחידים וגם כחברה, בקשת הסליחה היא תהליך חשוב בחקירה, למידה והתפתחות, לרמת מודעות מתקדמת יותר.
מעצם ההבנה שטעינו ובקשת הסליחה, רצוי למחול ולסלוח על הטעות שנעשתה על ידי מי שטעה.
הענשה מטרתה לנקום וזו אינה מחילה, במצב זה נעצר התהליך ההתפתחותי של כל המעורבים באירוע, כי
מי שאינו סולח סובל מצפונית.
התיקון העצמי והחברתי יכול להתבצע מחקירה ולמידה מטעויות שנעשות, בהבנת הטעויות שנעשו, בנית הרצון והיכולת הפיזיולוגית לשינויים שמאפשרים את התיקון, את השינוי האישיותי, ההשתקפות לכך היא מעצם ההודעה בטעות ובקשת הסליחה ממי שנפגע.
המחילה מאפשרת לצד השני להירגע מצפונית, ולהמשיך את תהליך החיים באופן רגוע יחסית.
כאשר נגיע לשלב התפתחותי שבו נהיה רגועים, רציונליים שמתייחסים למהות ומטרת החיים באופן ענייני, יעלם בנו הקושי בבקשה ובמתן הסליחה והמחילה, רק אז נבין מהי באמת זרימת החיים באופן רגוע ושלוו, אבל בעיקר נבין מהו אותו החופש המוחלט הפנימי בתהליך.
המסר במאמר: האינטראקציה בין האנשים מאפשרת לנו ללמוד על עצמנו ועל המציאות שבה אנחנו חיים, מצב זה מאפשר לנו לבצע טעויות, מעצם הבנת הטעויות שאנחנו עושים ובקשת הסליחה מתאפשר לנו התיקון האישיותי, המחילה משקפת את יכולתו של הסולח לסלוח ולהירגע גם כן מהאירוע.
כלומר, המצב שנוצר מצריך את כל הצדדים המעורבים באירוע שקרה להירגע, מצב זה משקף את התיקון הרגשי אישיותי בעבור זה שלא ביקש סליחה או זה שלא מחל.

סודות

סודות.
מה מניע אותנו לשמור סוד? סוד נובע מהצורך והנזקקות הרגשית שלנו להסתיר ולהעלים דבר מה מאנשים אחרים, מה שמניע אותנו לשמור סוד מבחינה רגשית הוא בעיקר רגש הפחד.
כלומר, מי שפוחד שומר בסוד, ובכך הוא מסתיר ומעלים דבר מה מאנשים אחרים.
כאשר המניע לשמור בסוד דבר מה בגלל רגש הפחד, המעשה גורם לסבל ועם הסבל המצפוני הזה צריך לחיות.
ישנם אנשים ששומרים סוד במשך חיים שלמים כתוצאה מאירועים שחווה בעברם, מה שגורם להם לחיות את חייהם בפחד ובסבל.
הסבל נובע מהמצב הרגשי שנקלעים אליו, כלומר רגש הפחד שגורם לחיות איתו באופן מתמיד, מרגע ההחלטה לשמור דבר מה בסוד, אפילו אם מדובר בשמירת סוד של מישהו אחד, כי אז אנחנו שותפים ליצירת המציאות המפחידה הזו.
רצוי להיות מודעים לעצם שמירת הסוד, כיוון שלרוב המעשה של שמירת הסוד נעשה שלא במודע.
כדי להשתחרר מהפחד שגורם לנו לחיות בסבל, עלינו לספר ולחשוף בכך את הסוד, מה שיגרום לנו להקלה רגשית.
מצב שבו אנחנו שומרים סוד גורם לכך שהגוף אינו מתפקד באופן רגוע.
כאשר הגוף אינו מתפקד באופן רגוע, הוא אינו מתפקד באופן מאוזן ויציב.
כאשר הגוף אינו מתפקד באופן מאוזן ויציב, הגוף הפיזי אינו מכוון.
כאשר הגוף אינו מכוון, האפשרות להגיע למסקנות האמיתיות אינה מתאפשרת לנו.
כלומר, אנחנו משתנים ולכן התפקוד של הגוף משתנה, וכול זאת כתוצאה מרגש הפחד שבנו, שגורם לנו למצבי הזיה, שמירת הסוד יכולה להוביל לפגיעה בריאותית, כי הסוד גורם לנו לחיות עם מועקה.
מסקנה: הסתרת דבר מה ושמירת סוד שנובעת מרגש הפחד שבנו, גורמת לשומר הסוד לחיות את חייו בסבל מצפוני.
סיכום: הפחד מחשיפת האמת הוא הגורם העיקרי לשמירת הסוד.
לחיות עם פחד מתמיד ולא לספר לאף אחד את הסוד שאנחנו שומרים, גורם לנו להתנהג בהתאם לרגש הפחד, מה שלא מאפשר לנו להשתחרר ולהיות רגועים.
הסוד גורם לנו לאי שקט פנימי, כלומר לאיבוד הרוגע הפנימי, שגורם לתפקוד לא יציב ולא מאוזן של הגוף, דבר היכול לגרום לנו לפגיעה בריאותית.
רצוי לא לפחד ולספר את הסוד, ואם זה אינו אפשרי לאנשים הקרובים לנו, אז רצוי לספר לאנשים זרים שאין לנו כול קשר אליהם, העיקר להוציא ולספר ולא לשמור.
המסר במאמר: שמירת הסוד משקפת את רגש הפחד הפנימי שבנו.
רצוי לדעת שכשאנחנו מפוחדים, אנחנו פוחדים אך ורק מעצמנו כי הרגש הוא בתוכנו, ואין לו כול קשר לאף אחד מאשר מלבדנו, הטעות השכיחה היא שאנחנו מיחסים את רגש הפחד שבתוכנו, לכול מיני גורמים שהם חיצוניים לנו, פחד שמלווה עם מחשבות ודמיונות שווא.