חפש בבלוג זה

תרגום/Translate

חפש בבלוג זה. Search this blog

שעון ביולוגי

שעון ביולוגי.
מהו השעון הביולוגי? השעון הביולוגי תפקידו להשפיע ולקבוע לגוף דפוסי פעולה והתנהגות שפועלים באופן אוטומטי במגוון רחב של תחומים.
השעון הביולוגי אמור להשפיע עלינו במגוון רחב של תחומי חיים, כמו: שינה, לידה, מחזור, זקנה, מוות ועוד, והוא מתואר כמנגנון שפועל על פי זמן פנימי שכביכול מופעל ללא יכולת השפעה שלנו עליו.
ברגע שאנחנו חיים על פי המושג שעון ביולוגי שמשקף את מימד הזמן, ההתייחסות שלנו כלפי הגוף שלנו נעשית באופן שגוי.
למה? כיוון שבמציאות האמיתית מימד הזמן אינו קיים, וגם כי יש ביכולתנו לשנות ולהשתנות.
כתוצאה מאי הפעלה נכונה, אנחנו גורמים לגוף שלנו שחיקה ובלאי, מה שפוגע בבריאותנו. 
רמת המודעות שלנו נכון לשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה, וההתפתחות האבולוציונית, הגיעה לידע והישגים רבים במגוון רחב של נושאים על מכלול האיברים הפנימיים שמהם מורכב גופנו, אך יכולת ההבנה וההקשרים לתפקודם על מרכיביו הרבים עדיין לא הביאה אותנו לרמת המודעות שתקדם אותנו לשלב התפתחותי מתקדם יותר.
שעון זהו אמצעי עזר שהמצאנו שמאפשר לנו לתכנן לעצמנו את עיסוקינו בחיינו במשך היממה, החודש, השנה.
שעון הוא אמצעי מכני ו/או אלקטרוני שמאפשר לנו לחיות ולתכנן את חיינו בהתאם למחזוריות התנועה של הכוכבים שנעים סביב כוכב הלכת שלנו.
כאשר החלטנו לחיות על פי מימד הזמן והשעון הפך להיות חלק אינטגראלי מחיינו, הלחצנו את עצמנו באמצעות הורמון הלחץ, והתחלנו להתייחס למציאות שבה אנחנו נמצאים ושבה אנחנו חיים על פי רגש הלחץ, שגרם לנו להרגיש, לחשוב, ולדמיין שיש באפשרותנו לשחק עם מימד הזמן ולחיות במושגים של מהר ולאט.
מימד הזמן הוא מצב תודעתי ופיזי שהכנסנו את עצמנו אליו, אם במודע או שלא במודע, ולכן אנחנו כלואים במציאות שהיא אשליה.
לכן, במידה וההתייחסות שלנו למימד הזמן ולשעון שהוא כלי המדידה כאמצעי שקיים בתוך גופנו, יגרום לנו הדבר לפרוש שגוי של האני העצמי שלנו, של זהותנו האמיתית, ולפרוש שגוי של המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים ושבה אנחנו חיים.
לכן, שינה וערות, הפרעות שינה, מין, מחזור חודשי, זקנה, מוות ועוד נושאים שמקשרים אותם לשעון הביולוגי הם שגויים.
כול דפוסי ההתנהגות האוטומטית שלנו הם דפוסים שנולדנו איתם וחיינו איתם מתוך אינסטינקט ללא היכולת שלנו להיות מודעים אליהם.
כיוון שכך, הדבר גורם לנו לחשוב שקיים בנו שעון ביולוגי.
בשלב מסוים בחיינו רובנו מתחילים את התהליך למודעות עצמית, בתהליך זה אנחנו מנסים לשנות, לצאת, מתוך דפוס ההתנהגות האינסטינקטיבי שגרם לגופנו להתנהג באופן אוטומטי ולהתאים את פעולות התפקוד של גופנו ולהביא אותו למצב הרגוע, הרציונלי והמתאים ובעיקר הבריא לו, שיאפשר לנו בין היתר להאריך חיים, לבטל את תהליך הזקנה, ולשאוף לנצחיות.
מסקנה: שעון ביולוגי זהו מושג שרצוי להימנע מלהתייחס אליו בהתייחסות לגוף שלנו.
סיכום: מרגע היוולדנו ועד שלב מסוים בחיינו, אנחנו חיים מתוך אינסטינקטיביות ופועלים ומתנהגים באופן אוטומטי, עד לשלב שבו אנחנו מתחילים להיות מודעים לעצמנו ולעצם קיומנו.
בשלב שבו אנחנו חיים את חיינו באופן אינסטינקטיבי ופועלים ומתנהגים באופן אוטומטי אנחנו חושבים ומדמיינים שהגוף שלנו מופעל על ידי מנגנון שנקרא שעון ביולוגי.
לאחר שאנחנו יוצאים מתוך הדפוס שנולדנו איתו, רק אז אנחנו יכולים להתחיל להבין ובעיקר להיות מודעים לכך שאנחנו האחראים והמכוונים הבלעדיים לכול אותן הפעולות שמתרחשות בתוך גופנו.
המסר במאמר: מימד הזמן, שעון, מושגים אלו ברגע שמייחסים אותם לגוף הביולוגי גורם לנו הדבר לפרוש שגוי של האני העצמי שלנו.