חפש בבלוג זה

תרגום/Translate

חפש בבלוג זה. Search this blog

כעס

כעס.
מהו כעס? כעס הוא רגש אחד מתוך מגוון רחב של רגשות הקיימים בנו.
הרגש הפנימי גורם לנו להזיות, למחשבות שווא, דמיונות, קולות פנימיים שמלווים בהתנהגות שמשתנה בהתאם לכול סוג הרגש, ולשאר בעיות האישיות.
דוגמה למחשבה שגויה לרגש הכעס הפנימי שבנו.
אם אני מרגיש את רגש הכעס, ואני כועס כביכול על החברה שלי, אז אני הוא זה שמרגיש את רגש הכעס.
רגש הכעס הוא פנימי, הוא בי, רגש הכעס הוא בגופי, הוא בתוכי.
לכן אני כועס אך ורק על עצמי, ואז אני נכנס למצב של הזיה רגשית, ואז אני מתנהג בהתאם לרגש הכעס הפנימי שבי.
אני לא כועס על החברה שלי, אני גם לא כועס על שום דבר אחר שהוא חיצוני לי או דמיוני, כי אני כועס אך ורק על עצמי.
כתוצאה מחוסר ההבנה, אני מייחס את מה שרק אני מרגיש, שזה את רגש הכעס הפנימי שבי, כלפי החברה שלי, כשבעצם היא הופכת להיות האובייקט, הקורבן, שבחרתי כדי להוציא עליה את הכעס שבי.
בגלל חוסר ההבנה ופרוש שגוי לרגשות הפנימיים שבי, אני חושב שאני כועס על החברה שלי כי היא זו האשמה בכך שאני עצבני, וככה אני מאבד את זהותי, למה אני מאבד את זהותי האמיתית?
אני מאבד את זהותי האמיתית, כיוון שאני חושב שרגש הכעס שנמצא בי, נמצא בחברה שלי, כשבפועל אני מייחס, משליך, את הכעס שבי כלפיה, בגלל הרגש אני חושב ומדמיין שהיא זה אני, כשבעצם היא האובייקט, וזהו מצב של קונפליקט פנימי, מה שמונע ממני לקחת אחריות על התנהגותי.
ישנם אנשים שחושבים שאם כועסים עליהם הם האשמים, אבל זו טעות לחשוב ככה, כי הם אינם אשמים. 
זה נכון לא רק לגבי רגש הכעס, זה נכון גם לגבי כל הרגשות הפנימיים שבנו, שמעצם הפעלתם אישיותנו תתנפץ לה למגוון רחב של דמויות דמיוניות, שהופכות להיות התדמית שלנו בחיי היום יום.
מהם אותם הרגשות הפנימיים שבנו? הרגשות הפנימיים שבנו כוללים בתוכם את הרגשות החיוביים וגם את הרגשות השליליים.
הרגשות החיוביים שבנו כוללים בתוכם את כל אותם הרגשות שגורמים לנו להרגיש טוב איתם כמו, אהבה, אושר, הנאה, שמחה, צחוק, יצר מיני ועוד.
הרגשות השליליים שבנו כוללים בתוכם את כל אותם הרגשות שגורמים לנו להרגיש רע איתם כמו, פחד, חרדה, דיכאון, כעס, לחץ, צער, עצב ועוד.
הרגשות הפנימיים שבנו אינם מאפשרים לנו את הרוגע הפנימי.
מהו הרוגע הפנימי? הרוגע הפנימי זהו מצב שבו אנחנו לא מייצרים ריגושים ולא מפעילים את הגוף באמצעות הרגשות החיוביים וגם לא באמצעות הרגשות השליליים שבנו, מה שמאפשר לנו להתנהג באופן רגוע, רציונאלי, ולהתייחס באופן ענייני וללא הנדנדה הרגשית, ללא הזיגזג הרגשי, שנע בין הרגשות הטובים לבין הרגשות הרעים שבנו ולהפך.
כיום אישיותנו היא רגישה, אמוציונלית והיא אינה עניינת, אישיות שמתייחסת לגוף שלה באופן הלא מתאים והלא בריא, אישיות שאינה מותאמת למהות ומטרת החיים.
מהי אישיותנו האמיתית? זהותנו האמיתית היא אישיות רגועה, רציונלית ועניינית, שמתייחסת לגוף שלה באופן המתאים והבריא, אישיות בעלת אורח חיים עם סדר ושיגרה וחיים רגועים ושלווים, ואישיות שמותאמת למהות ומטרת החיים.
לכן כאשר נזהה את רגש הכעס הפנימי שבנו ונלמד לא לכעוס, נבצע לעצמנו תיקון אישיותי ובריאותי משמעותי במסע שלנו להתחבר לזהותנו האמיתית שהיא רגועה ולהתאים את עצמנו למהות ומטרת החיים.
מסקנה: רגש הכעס הוא אישי, הוא פנימי, הוא אינדיבידואלי, ולכן הכועס כועס אך ורק על עצמו.
כתוצאה מפרוש שגוי לרגשות, הכועס מייחס את רגש הכעס הפנימי שבו כלפי האובייקט, כלפי הקורבן שהוא או היא בחרו לעצמם, וזאת כדי להוציא את תסכולם הרגשי הפנימי האישי, וזה מצב של אישיות בקונפליקט. 
סיכום: רגש הכעס ושאר הרגשות הפנימיים שבנו, גורמים לנו לפרש באופן שגוי את זהותנו האמיתית, וכתוצאה מכך אנחנו מפרשים באופן שגוי גם את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים ושבה אנחנו חיים.
כתוצאה מהרגשות הפנימיים שבנו מערכות היחסים שאנחנו מנהלים הופכות להיות רגשיות, אמוציונליות, ושאינן ענייניות, שהופכות את הקשר לכמעט בלתי אפשרי, ורגש הכעס משקף זאת.   
המסר במאמר: כשאתם כועסים אתם כועסים אך ורק על עצמכם.
לכעוס לא בריא ויכול לפגוע בבריאות.
 

אין תגובות: