חפש בבלוג זה

תרגום/Translate

חפש בבלוג זה. Search this blog

התחדשות

התחדשות.
מהי התחדשות? התחדשות משמעותה התחלתו של תהליך חדש, אחר.
תהליך ההתחדשות נובע מהצורך בשינוי.
אנחנו צרכים וזקוקים לשינוי, לשם ההתפתחות האישית והחברתית.
ההתפתחות שאליה אנחנו שואפים, אם במודע או שלא במודע, נובעת מהרצון שלנו לממש את מהות ומטרת חיינו.
כלומר, ההתחדשות בחיינו נובעת, מהצורך שלנו לחוות אירועים חדשים בחיינו, לשם החקירה, הלמידה וההתפתחות של עצמנו, של החברה שבה אנחנו חיים, שקשור לעולם שבו אנחנו חיים, של היקום שאנחנו חלק ממנו, ושקשור לנושא הרוחני.
כמו כן, ההתחדשות נובעת מתוך הרצון שלנו להבין ולהתאים את עצמנו לסדר הקיים, הן מהבחינה האבולוציונית, הן מהבחינה הקוסמית, והן מהבחינה הרוחנית.
אנחנו נולדים וחיים מתוך אינסטינקט, ומתנהגים באופן אוטומטי עם הידע שירשנו מהורינו, אבל הקריטריונים שירשנו מהורינו אינם מאפשרים לנו להתחבר לזהותנו האמיתית, וליצור לעצמנו את המציאות האמיתית, שאליה אנחנו שואפים.
כתוצאה מכך, נוצר מצב שבו אנחנו מוצאים את עצמנו מבולבלים, וחיים בבלגן במציאות שיצרנו, שנוגע לכל תחום ותחום בחיינו.
בשלב הבלבול, וכשכול או חלק ממה שיצרנו לעצמנו לא מסתדר לנו, זו ההזדמנות לתחילתו של שלב ההתחדשות.
למה ? כיוון, שזהו השלב שבו אנחנו יכולים להיות מודעים לכך, שאנחנו סובלים מההחלטות שלנו שהובילו אותנו לאירועים שקורים בחיינו.
לכן, בשלב זה של ההתחלה למודעות עצמית, אנחנו שואלים את עצמנו, למה זה קורה לי?
מעצם השאלה, אנחנו בעצם בשלב הראשוני של ההתעוררות, ומחפשים את התשובה להתחדשות.
מעצם החיפוש אחר התשובה לשאלות שנשאלות שיבהירו לנו איפה טעינו, אנחנו מחפשים את הדרך להתחדשות.
דוגמה: אם התחתנו והקמנו משפחה ואולי גם עם ילדים והתגרשנו או נפרדנו, אנחנו מנסים להבין מה השתבש בזוגיות, כדי שלא לחזור על אותן הטעויות, שגרמו לנו ליצור את האשליה שהתנפצה לנו במבחן המציאות האמיתית, ושואפים להתחדש, לתקן, ליזום וליצור מציאות אחרת שתאפשר לנו לחפש ולממש את מטרתנו, אבל הפעם אם למדנו ותיקנו את הטעות יוצרים מציאות בדרך חדשה.
דוגמה נוספת: אם חיינו באורח חיים מסוים, ובריאותנו נפגעה ברמה כזו או אחרת, אנחנו מחפשים את הסיבה או את הסיבות לכך, שלב זה מאפשר לנו לחפש אחר התשובה או התשובות לסיבה שזה קרה לנו, וזאת כדי לאפשר לעצמו להבין, לתקן ולהתחדש.
כלומר, ההתחדשות היא חלק מאורח החיים שלנו בכל תחום ותחום בחיינו.
אבל, בגלל שאנחנו יצורים שמפעילים את גופנו הפיזי באמצעות הרגשות הפנימיים שבנו, כלומר בגלל שאנחנו רגישים, אמוציונאליים, וההתייחסות שלנו לחיים היא אינה עניינית, כתוצאה מכך שעדיין לא התחברנו לזהותנו האמיתית, אנחנו יצורים שפוחדים מעצמנו.
זהותנו האמיתית היא כאשר אנחנו רגועים, רציונאליים וענייניים.
כתוצאה מכך, שאנחנו יצורים שפוחדים מעצמנו, אנחנו פוחדים משינוי או שינויים בחיינו ומהלא נודע, ואם אנחנו מתחילים ומתחדשים כבר, אז רגש הפחד מעקב ואף משתק אותנו ואת המשך ביצוע ההתחדשות.
לכן, ברוב המקרים השינוי שנחוץ לנו מתרחש אם בכלל, כתוצאה מאירועים קיצוניים שקורים לנו בחיינו, מה שלא מותיר לנו בררה.
למה? כיוון, שגם אם אנחנו מזהים שהכיוון שאליו מתנהלים הדברים בחיינו הוא לקראת התפרקות מכל סיבה שהיא, בגלל הפחד הקיים בנו משינוי, וכביכול מהלא נודע, לרוב לא ניזום ונבצע שום מהלך שישנה את מהלך העניינים שלפני הקריסה, וזאת כדי לתקן ולהתחדש.
מתי כן, אם בכלל? רק אם נבין שאנחנו סובלים.
כי רק כשנבין שאנחנו סובלים, רק אז לא נרצה לסבול יותר.
כמובן שהשאיפה היא לא להגיע למצב שבו נסבול כדי להתחדש, אלא ליזום מהלך מקדים ולהתחדש.
מסקנה: ההתחדשות נחוצה לנו לשם ההתפתחות האישית והחברתית, בכל תחום ותחום בחיינו.
סיכום: לרוב אנחנו יוצרים לעצמנו מציאות שבה אנחנו חיים וחושבים שבחרנו את הסדר הנכון בחיינו, אבל בגלל שהדבר הוא אינו כך, האשליה מתנפצת לנו במבחן המציאות האמיתית, בשלב זה אנחנו מבולבלים ומתחילים לשאול את עצמנו שאלות, כמו למה זה קרה לי, מעצם השאלה והחיפוש אחר התשובה, מתחיל השלב לתהליך ההתחדשות.
כמובן שהשאיפה היא לזהות את הבעיה ולתקן לפני שהמציאות מתנפצת לנו במבחן המציאות האמיתית, וזאת כדי להתחדש, לפני שיגיע הסבל שמלווה מכך.
המסר במאמר: רצוי שלא לפחד מהשינוי הדרוש לכם לשם ההתחדשות.
רגש הפחד גורם לנו להזיה, וליצירת מציאות שהיא אשליה, הפחד מעקב ואף עוצר אותנו מהתחדשות.
לכן, בן האנוש שפוחד, פוחד אך ורק מעצמו, ומשליך את פחדיו על כל מיני גורמים שהם חיצוניים לו, מצב זה לא מאפשר לו לקחת אחריות על עצמו ועל מעשיו, מצב זה יכול לעכב ואף למנוע את ההתחדשות שלה הוא מייחל, וזאת ראשית כדי שלא לסבול, ושנית כדי לממש את מהות ומטרת החיים.