חפש בבלוג זה

תרגום/Translate

חפש בבלוג זה. Search this blog

ספר תורה

ספר התורה.
איך רצוי להתייחס לספר התורה? ספר התורה מכיל את חמשת חומשי התורה, והם אלו שנכתבו וניתנו על ידי אלוהים למשה רבנו ולבני ישראל, כאורח חיים של תרי"ג מצוות שעל פיהם יש לחיות, כלומר לפי הכתוב בספר התורה אלוהים יצר קשר עם משה רבנו או להיפך.  
האם יכול להיווצר קשר בין בן האנוש לבורא או להיפך? מרגע בריאת בן האנוש העולם שבו אנחנו חיים והיקום וכול מה שהוא מכיל בתוכו ועד סוף כול הגלגולים, כלומר סוף כול התיקונים והשינוי האישיות שעלינו לעבור, לא יכול לקרות מצב שבו היווצר קשר כלשהו בין בן האנוש לבורא עולם או להיפך, לכן משה רבנו לא יצר קשר עם הבורא או להפך.

למה? הסיבה לכך שלא יכול להיווצר כול קשר בין בן האנוש לבוראו וההיפך היא קודם כול, כיוון שכך בורא עולם תכנן את תוכנית הלימודים, שמיועדת לנו ושנקראת אבולוציה שמשמעותו תהליך התפתחותי.
כדי להבין למה לא יכול להיווצר כול קשר, רצוי להבין את התוכנית שאותה תכנן הבורא, שהיא תהליך האבולוציה מראשיתה ועד סופה.
תהליך האבולוציה זהו תהליך התפתחותי שעל המין האנושי לעבור בו תיקון אישיות עם עצמנו ובעצמנו בלבד ללא כל התערבות בורא עולם.
אנחנו עוברים תהליך ארוך ולא קל להתפתחות אישית וחברתית.
לתהליך ההתפתחות האבולוציונית שלנו יש מהות ויש לה מטרה, כשהמטרה בסוף כול התהליך היא להגיע לרמת מודעות והתפתחות עצמית וחברתית מתקדמת יותר מהידוע לנו כיום.
רמת מודעות והתפתחות עצמית וחברתית מתקדמת יותר, יכולה לאפשר לנו לפתור את החידה לשאלה האם קיים בכלל בורא לכל.
הפתרון לחידה האם קיים בורא לכול יתאפשר מעצם ההבנה ולא מעצם האמונה.
איך אפשר להבין? משה רבנו היה בקונפליקט עם עצמו כאשר הוא חשב שהוא משוחח עם אלוהים ושאלוהים משוחח איתו, כשבעצם הוא לא היה מודע לכך שהוא בעצם התפלל, דיבר, שוחח, אך ורק עם עצמו, המצב הזה של משה רבנו משקף את רמת המודעות שלו.
למה? כי כדי לפתור את החידה לשאלה האם קיים בורא? אנחנו צריכים להבין קודם כול מהי זהותנו האמיתית, מה שלא היה ידוע ברמת המודעות בתקופתו של משה רבנו.
כשנבין מהי זהותנו האמיתית מה יקרה אז? כשנבין מהי זהותנו האמיתית נוכל להבין באופן ברור יותר את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים, הן מהבחינה האבולוציונית, אבל בעיקר מהבחינה הרוחנית.
כאשר נגיע לרמה התפתחותית מתקדמת זו נוכל לפתור לעצמנו את החידה לשאלה, האם קיים בורא?
לכן לא ניתן להבין את עצם קיומו של בורא לכול, עוד לפני שנבין ונתחבר לזהותנו האמיתית.
לספר התורה אין כול קשר לבורא ולרוחניות, לספר התורה יש קשר אך ורק לתהליך ההתפתחות ולרמת המודעות, בניסיון להבין מי אנחנו ולהכיר את גופנו ויכולותינו ואת מהות ומטרת חיינו.
רמת המודעות של משה רבנו הייתה שהוא חי בקונפליקט עם עצמו, כיוון שהוא לא ידע מהי זהותו האמיתית והוא לא היה מודע לכך, כיוון שהוא דיבר, שוחח, עם עצמו, כשהוא רק דמיין שהוא משוחח כביכול עם אלוהים ושהניסים הם כביכול מעשה האלוהים, כשבעצם הוא היה האלוהים והוא זה שעשה את מה שעשה.
ספר התורה ותרי"ג המצוות הם אינם הקריטריונים הנכונים והבריאים, להפעלה, הזנה, ולתחזוקה של הגוף כדי להביא אותו למצב שיהיה מכוון.
לספר התורה ותרי"ג מצוות אין קשר לאורח חיים בריא.
ספר התורה ותרי"ג מצוות קשורים לאמונה באלוהים ולדת, אך אין להם קשר לבורא עולם ולרוחניות.
לספר התורה ותרי"ג מצוות יש קשר אך ורק בניסיון של המאמינים שחיו באותה תקופה וגם כיום להבין מהי זהותם והמציאות האמיתית.
האם אפשר לחיות לפי תרי"ג מצוות? ללא סבל עקב ביטול עצמי ופגיעה בריאותית לדעתי לא.
מסקנה:אמונה היא אינה הבנה ואלוהים הוא אינו הבורא.
הדתות והכתות המבוססות והמסתמכות על ספר התורה, הן אינן קשורות לנושא הרוחני, אלא קשורות לתהליך ההתפתחות האבולוציונית.
סיכום: ספר התורה שנכתב בעבר ושמאמינים בו גם כיום, משקף אך ורק שלב ההתפתחותי שבו המאמינים נמצאים בתהליך למימוש מהות ומטרת החיים, לספר התורה אין כול קשר לבורא עולם ולנושא הרוחני.
לספר התורה אין את הפתרון לאורח החיים הבריא, הן מהבחינה האישית והן מהבחינה החברתית, נושא שאנחנו צריכים להבין כדי לתקן את האישיות ולהשתנות.
המסר במאמר: ספר התורה הוא ספר היסטוריה שיכול ללמד אותנו על עברנו בתקופה העתיקה, ואפשר ללמוד ממנו ולהסיק מסקנות איך לתקן את עצמנו ולהשתנות משגיאות העבר, וזאת כדי לחיות באורח חיים בריא שמתאים לגוף ומותאם למהות ומטרת החיים.
כי רק לאחר שנבין איך לחיות באורח חיים בריא, הגוף הפיזי שלנו יפעל ויתפקד באופן מכוון.
כאשר הגוף יתפקד באופן מכוון נוכל להבין מהי זהותנו האמיתית, ואז נוכל לפרש באופן שפוי את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים.
כשנבין באופן ברור יותר את המציאות האמיתית שבה אנחנו חיים מהבחינה האבולוציונית, נוכל לפתור לעצמנו את השאלה לחידה, מי אנחנו מהבחינה הרוחנית והאם קיים בורא לכול? לא ניתן להבין זאת בסדר ההפוך.


אין תגובות: