חפש בבלוג זה

תרגום/Translate

חפש בבלוג זה. Search this blog

רומיאו ויוליה

רומיאו ויוליה.
עם כזו אהבה בניהם, למה הם התאבדו? רומיאו ויוליה זהו סיפור על זוג שאהב אחת את השני, ועקב האיסור או חוסר היכולת שלהם להיות ביחד ולממש את אהבתם הם החליטו להתאבד.
כדי להבין איך מגיעים למצב שבו לא רוצים יותר לחיות בגלל רגש האהבה ועקב כך להתאבד, רצוי להבין קודם כל מה זה רגש האהבה?
דוגמה למחשבה שגויה שלנו לרגש שגורם לנו להרגיש טוב כמו רגש האהבה, דוגמה שהיא נכונה גם לגבי שאר הרגשות הפנימיים שבנו, החיוביים והשליליים.
אם אני אומר לחברה שלי, אני אוהב אותך, אז אני זה שמרגיש את רגש האהבה.
רגש האהבה זה פנימי, זה בי, רגש האהבה זה בתוכי, זה בגופי.
לכן, אני אוהב אך ורק את עצמי, ואז אני נכנס למצב של הזיה רגשית, ואני מתנהג בהתאם לרגש האהבה שבי.
אני לא אוהב את החברה שלי, אני גם לא אוהב כול דבר אחר שהוא חיצוני לי.
אני משליך, אני מייחס, את מה שרק אני מרגיש, שזה את רגש האהבה שבי כלפי החברה שלי.
הצורך והנזקקות הרגשית שלנו לאהוב, נעשה מתוך מניע אגואיסטי.
בגלל חוסר ההבנה, אני חושב שאני אוהב את החברה שלי, וכך אני מאבד את זהותי.
למה אני מאבד את זהותי? אני מאבד את זהותי, כיוון שאם אני חושב שרגש האהבה שנמצא בי, נמצא בחברה שלי, כי רק אני זה שמרגיש את רגש האהבה, ואני זה שאומר לחברה שלי שאני אוהב אותה, כשבעצם אני אוהב אך ורק את עצמי, אז אני חושב ומדמיין, שהיא זה אני.
הנזק הבריאותי, זה מצב של איבוד האני העצמי שלנו, מה שלא נכון לעשות, כלומר איבוד הזהות האמיתית שלנו.
זה נכון לגבי כול הרגשות הפנימיים שבנו, שמעצם ייצורם והפעלתם אישיותנו תתנפץ למגוון רחב של דמויות.
בן אנוש רגוע חי ללא ייצור והפעלת הרגשות הפנימיים.
הרגשות הפנימיים יוצרים בנו את הפיצול, הקונפליקט, הניגוד התודעתי, ולכן רצוי שהמטרה תהיה להירגע מהרגשות.
בן אנוש רגוע אינו מתנדנד, מזגזג, בין הרגשות החיוביים שגורמים לו להרגיש טוב עם עצמו כמו, אהבה, אושר, הנאה, צחוק, שמחה, יצר מיני ועוד, לרגשות השליליים שגורמים לו להרגיש רע עם עצמו כמו, פחד, חרדה, דיכאון, כעס, לחץ, עצב, צער ועוד.
כתוצאה מהרגשות, ההפעלה של הגוף נעשית באופן שגוי, כי הוא מתפקד ועובד באופן שהוא אינו מכוון.
מצב זה מחליש אותנו, וגורם לרוב התופעות הפיזיולוגיות, להחלשות המערכת החיסונית, למחלות, לבלאי ואף למוות.
כמו כן הרגשות מבלבלים אותנו עם כול המחשבות הנלוות אליהם, ההזיות, הדמיון, ההרס העצמי, הקולות הפנימיים, הרגשת הנרדפות, הקיצוניות הרגשית שבין הרגש הטוב והרע, ושאר בעיות האישיות שגורמים לנו לחיות את חיינו בייסורים וכסהרוריים.
הרוגע הפנימי מאפשר לנו להיות מחוברים לעצמנו, הפעלת רגש ולא משנה איזה מהם מנתק אותנו מהאני העצמי שלנו, מזהותנו האמיתית.
הרוגע הפנימי מאפשר לנו את היכולת לפרש ולהבין את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים באופן ברור יותר, שפוי יותר.
רומיאו ויוליה התייחסו לזוגיות באופן הרגשי, האמוציונלי והלא ענייני, מה שהוביל אותם לאבדון, במקום להתייחס לזוגיות באופן הרגוע, הרציונלי והענייני, ולהתאימו למהות ומטרת החיים מהבחינה האבולוציונית.
מטרת הזוגיות נעשית לשם הרבייה וההתרבות, לכן המטרה האבולוציונית בהבאת ילדים לעולם היא לשדרג גנטית התפתחותית את הדור הבא.
ברגע שהבחירה נעשית על פי רגש האהבה, הבסיס למערכת היחסים הוא אינו איתן.
מה הקשר לרומיאו ויוליה? רומיאו ויוליה מעצם אהבתם לא השכילו להבין, שכול אחד ואחת מהם אהב את עצמו, הטעות שהם עשו היא בכך שהם השליכו, ייחסו, את רגש האהבה שבם כלפי האחר, מה שגרם להם לאבד את שפיותם ולהתאבד. 
מסקנה: כאשר אנחנו אומרים לבן/בת הזוג שלנו, אני אוהב אותך, משפט זה הוא שגוי.
סיכום: הגוף הוא בית חרושת לייצור סמים, רק שאנחנו קוראים להם רגשות.
כאשר אנחנו לא מפרשים באופן הנכון את הרגשות הפנימיים שבנו, המעשה יכול להוביל אותנו לאבדון.
המסר במאמר: רומיאו ויוליה הם דוגמה שממחישה את מה שיכול לקרות לנו ברגע שאנחנו מתמכרים לרגשות, ובמיוחד לרגש האהבה שגורם להזיה רגשית.
 
 

אין תגובות: