חפש בבלוג זה

תרגום/Translate

חפש בבלוג זה. Search this blog

פוליטיקה

פוליטיקה.
למה צריך פוליטיקה? פוליטיקה החלה כאשר בשלב מסוים חזרנו מהחיים כיצורים אינדיבידואליים, והפכנו להיות יצורים חברותיים, אבל שמפולגים לקבוצות קבוצות.
חברות מפולגת אנושית זו הובילה אותנו למגוון רחב של אפשרויות מחיה פילוסופיות.
המגוון הרחב של אפשרויות מחיה יצרו אידיאולוגיות.
למה? כיוון שהאידיאולוגיות המרובות הן תוצר של חוסר ההבנה לזהותנו והמציאות האמיתית ולמהות ומטרת עצם קיומנו, הן מהבחינה האבולוציונית קוסמית, והן מהבחינה הרוחנית.
כלומר, אם היינו מבינים מהי זהותנו והמציאות האמיתית, ומה מהות ומטרת חיינו בקשר לנושאים שציינתי, אז לא היה צורך באידיאולוגיות.
למה? כיוון שאז היינו מתחברים ומתאימים לזהותנו האמיתית את אורח החיים הבריא והמתאים לגוף שלנו, וגם מתאימים לעצמנו את אורח החיים שתואם את מהות ומטרת החיים.
כלומר, כשנגיע לשלב התפתחותי מתקדם זה ייעלמו להן הקבוצות, ייעלמו להן האידיאולוגיות, נהיה חברה הומוגנית עם מטרה משותפת אחת.
כיוון שעדיין אנחנו נמצאים בחוסר ידיעה וחוסר מודעות עצמית לכך, יצרנו לעצמנו מגוון רחב של אפשרויות אידיאולוגיות, האידיאולוגיות יצרו את המדיניות ואת הצורך במפלגות.
וככה יצרנו לעצמנו את הפוליטיקאים שיצרו את הפוליטיקה.
בנוסף לאידיאולוגיות המרובות ובנוסף לזהות הרגישה והאמוציונלית של המין האנושי כיום, שאינו מתייחס לעצמו ולמציאות שבה הוא נמצא וחי באופן רגוע וענייני, יצרה והפכה החברה את הפוליטיקה לטקס פולחן רגשי שמנותק מהמהות.
דוגמה, השיטה הקפיטליסטית שבה הכסף הוא האמצעי היחידי לשם ההישרדות והמחיה, היא אחת השיטות האכזריות שהמציא בן האנוש, מה שגורם לסדר עדיפויות מעוות, שמשקף שהכסף הוא הבסיס לכול ואפילו לפני בריאות, כי אם אין כסף לא מתאפשרת לנו הבריאות, וגם לא מתאפשר לנו לעשות כלום בחיינו ללא כסף. 
כתוצאה מהגורמים שציינתי, ההתייחסות של הפוליטיקאים הפכה להיות אגואיסטית ואינטרסנטית, שמטרותיהם מושגות באמצעים מניפולטיביים, כדי לשרת את עצמם ואת המגזר שאותו הם מייצגים.
כלומר, השיטה נוצרה והותאמה לזהות התדמיתית שיצרנו לעצמנו, בשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה, וההתפתחות האבולוציונית שלנו, שהיא אינה זהותנו האמיתית.
האם הזהות שציינתי תואמת את הזהות האמיתית שלנו? כי אם הזהות הרגישה והאמוציונלית שציינתי אינה זהותנו האמיתית, אז המציאות שיצרנו לעצמנו ושבה אנחנו כלואים וחיים היא אשליה, ומציאות שהיא אשליה בשלב מסוים תתנפץ לה במבחן המציאות האמיתית.
בשיטת מחיה שבה יש פוליטיקאים קיים גם מנהיג ששולט.
בני האנוש זקוקים למנהיג, וזאת כדי שינהיג וישלוט בהם.
כאשר יש מי שזקוק למנהיג שינהיג אותו, יהיה תמיד גם מי שיהיה זקוק להנהיג אחרים.
מצב זה של צורך ונזקקות רגשית הדדית, יוצר מציאות חברתית שבה יש מנהיג שמנהיג ואנשים שמונהגים ונשלטים.
מערכת יחסים זו שבין השולט והנשלט, נובעת כתוצאה מהרגשות הפנימיים שבנו.
מה שמוביל שוב לצורך ולנזקקות הרגשית שלנו לטקסי פולחן רגשי שמנותק מהמהות.
מסקנה: בשלב זה של תהליך ההתפתחות האבולוציונית שלנו, יצרנו לעצמנו מציאות שבה אנחנו כחברה מפולגים ושיש בה קבוצות רבות, ולכן אנחנו בוחרים את המנהיג שינהיג ואת הפוליטיקאים שייצגו אותנו בהתאם לאידיאולוגיה.
מציאות זו שיצרנו לעצמנו נובעת כתוצאה מחוסר ההבנה שלנו לזהותנו ולמציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים.
לכן, אנחנו חיים עם תדמית שיצרנו לעצמנו, שממחישה את הקונפליקט התודעתי שבו אנחנו נמצאים ובמציאות שהיא אשליה.
סיכום: שלב התפתחותי מתקדם יותר יהיה כאשר נחיה באורח החיים הבריא שמתאים לגוף, ותואם למהות ומטרת החיים שלנו, שינטרל את הצורך והנזקקות הרגשית האישית והחברתית שלנו, למנהיג ששולט בנו ובפוליטיקאים שייצגו אותנו, ובפוליטיקה שהיא לשם הצורך והנזקקות הרגשית שלנו לשם טקס הפולחן הרגשי.
למה? כי אז לא נהיה אגואיסטים ואינטרסנטים שמשיגים את צרכינו כדי לחיות באופן מניפולטיבי, כי נבין ונתחבר לזהותנו האמיתית הרגועה נטולת הרגשות החיוביים והשליליים, ונתאים את עצמנו למציאות האמיתית השלווה שבה אנחנו נמצאים וחיים.
הזהות והמציאות האמיתית תשתקף בחיים רגועים ושלווים שיהיה קיים בהם סדר ושיגרה.
המסר במאמר: בשלב מסוים בהמשך תהליך ההתפתחות שלנו, נבין שאין לנו צורך יותר בפוליטיקאים ובפוליטיקה.


אין תגובות: