חפש בבלוג זה

תרגום/Translate

חפש בבלוג זה. Search this blog

אל מלא רחמים

אל מלא רחמים.
האם אומנם האל מלא רחמים? אל מלא רחמים זו תפילה שאותה מקריא החזן לעילוי נשמתם של הנפטרים בעת ההלוויה, ובעת עליה לקברו של הנפטר, ובימי זיכרון, ובמקרים נוספים שמזכירים את זכר הנפטר.
כאשר החזן אומר את התפילה אל מלא רחמים הוא פונה אל האל.
האם החזן או כול אחד אחר יכול לפנות אל האל? לדעתי לא.
אם כך למה? כיוון שאלוהים זו דמות דמיונית שיצר בדמיונו האיש המאמין.
הפניה, הדיבור, התפילה לאלוהים ממחישה את הקונפליקט, הניגוד התודעתי שבו שרוי המתפלל שבעצם מדבר לעצמו, אך הוא אינו מודע לכך.
לתהליך האבולוציה שהמין האנושי עובר יש לחיים מהות ויש להם מטרה.
לשם מימוש מהות ומטרת חיינו עלינו לחקור, ללמוד, ולהתפתח בכוחות עצמנו ובעזרת האנשים שסביבנו שמשמשים לנו כהשתקפות, כמראה, לשם המודעות העצמית.
האם האל הוא רחמן? אם אין אל אז אין מי שירחם.
אם כך למה? הפניה כביכול לאל שירחם עלינו היא צורך ונזקקות רגשית של האיש המאמין שפוחד מהלא נודע, שרוצה שירחמו עליו בחייו ובמותו, וזאת מתוך חוסר ההבנה למהות ומטרת החיים והיכולת לשמירה והגנה עצמית.
מסקנה: האיש המאמין שפונה ומדבר לאלוהים הוא בעצם מדבר אל עצמו בלבד.
מצב שבו האיש המאמין פונה ומדבר לאל, כשהוא אינו מודע לכך שהוא מדבר לעצמו, גורם לו לקונפליקט, ניגוד תודעתי, וזאת כיוון שהאלוהים שאליו פונה האיש המאמין זה בעצם לעצמו, כלומר האיש המאמין מדבר לעצמו אך הוא אינו מודע לכך.
סיכום: תפילת אל מלא רחמים שבה החזן פונה אל האלוהים היא מטעה.
טקס הפולחן שהמציא האיש המאמין על המת הוא צורך ונזקקות רגשית אישית בלבד.
מי שמת לא חי יותר, ומי שנשאר בחיים רצוי שימשיך את חייו, ורצוי להשלים עם המוות ולשמור על הרוגע הפנימי שמאפשר את השמירה על הבריאות, כי הצער והיגון פוגע בבריאות.
המסר במאמר: תפילת אל מלא רחמים גורמת למחשבה שגויה ולדמיין שקיים אלוהים ושהוא רחמן, כשרחמנות בעצם נובעת מרגש פנימי ומתוך אמונה שאלוהים הוא בעל גוף פיזי שיכול כביכול לאפשר לו להרגיש את רגש הרחמנות, מחשבה זו נובעת מתוך חוסר הבנה.