חפש בבלוג זה

תרגום/Translate

חפש בבלוג זה. Search this blog

הרס עצמי

הרס עצמי.
מהו הרס עצמי? הרס עצמי מתרחש כאשר אנחנו מבטלים את עצמנו מעצמנו ואת הרצון מלהיות קיימים, כלומר ביטול הרצון לחיות ולרצות למות.
למה זה קורה? הגורמים שמביאים אותנו למימוש מצב זה הם רבים ומגוונים, אך הסיבה העיקרית לכך הם הרגשות הפנימיים שבנו.
כי בשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה, וההתפתחות האבולוציונית של המין האנושי, אנחנו מייצרים, מפעילים ומתנהגים באמצעות הרגשות החיוביים הטובים שבנו וגם באמצעות הרגשות השליליים הרעים שבנו.
מצב זה יוצר בנו את הקונפליקט התודעתי, הניגוד התודעתי, את הפיצול האישיותי.
לאן זה מוביל? כאשר אנחנו חיים בקונפליקט תודעתי, ניגוד תודעתי עם עצמנו, מצב זה יוצר בתודעה שלנו מציאות דמיונית, שבה דמות אחת בונה את עצמה, ואילו דמות אחרת הורסת ומבטלת את עצמה.
כלומר, הדמות הטובה בונה את עצמה ואילו הדמות הרעה הורסת את עצמה, ואת היצירה הדמיונית הזו אנחנו מנסים לממש במציאות שבה אנחנו חיים.
כשאנחנו מרגישים את הרגשות החיוביים קיים בנו את הרצון ליצור ולחיות, ואילו כשאנחנו שוקעים לתוך הרגשות השליליים אין בנו את הרצון ליצור ולחיות לרוב שלא במודע.
כך עם הנדנדה הרגשית, הזיגזג הרגשי, שנע בין הרגשות החיוביים הטובים לבין הרגשות השליליים הרעים שבנו אנחנו חיים.
מצב זה קיים בכל אחד ואחת מאיתנו.
מעשה ההרס העצמי משתקף בכול תחום ותחום בחיינו, כמו:
אפשר לראות זאת במערכות יחסים, זוגיות, נישואים, משפחה ועוד, כשאנחנו בונים והורסים.
אפשר לראות זאת בצבא שכחיילים אנחנו מוכנים למות למען אידיאל.
אפשר לראות זאת בעבודה, בקריירה, כשאנחנו בונים והורסים.
אפשר לראות זאת במצבים הבריאותיים שמשקפים אורח חיים שגוי להרס עצמי.
אפשר לראות זאת בהתנהגות אלימה, אם זו התנהגות אלימה עצמית עד אובדן, כלומר התנהגות מזוכיסטית, ואם זו התנהגות אלימה שמופנית כלפי אנשים שהופכים להיות האובייקטים והקורבנות שלנו, כלומר התנהגות סדיסטית שמשתקפת דרך האחר את מי שאנחנו באמת.
אפשר לראות זאת בהתייחסות לעצמנו ולסביבה, ואפשר לראות את ההרס העצמי בהתאבדויות.
אבל, בעיקר אפשר לראות זאת על המין האנושי בשלב זה בתהליך האבולוציה שיש בו אנשים שמשייכים את עצמם לקבוצות שיש בהם אנשים טובים ואנשים שמשייכים את עצמם לקבוצות שיש בהם אנשים שנחשבים כרעים, כשכל אחד רוצה להשמיד את האחר, כשבעצם האחר, היריב משמש כהשתקפות להרס העצמי הקיים בנו ועוד...
איך לבטל את ההרס העצמי? ראשית רצוי ללמוד מהו הרוגע הפנימי.
הרוגע הפנימי מתאפשר לנו ללא הרגשות החיוביים הטובים שבנו וגם ללא הרגשות השליליים הרעים שבנו.
הרגשות החיוביים הטובים שבנו כוללים בתוכם את רגש האהבה, אושר, שמחה, צחוק, הנאה, יצר מיני ועוד.
הרגשות השליליים הרעים שבנו כוללים בתוכם את רגש הפחד, חרדה, דיכאון, כעס, לחץ, צער, עצב ועוד.
כלומר, עם עצם העלאת נושא הרגשות למודע מתאפשרת לנו ההבנה למצב שבו אנחנו שרויים, כי אם לא מודעים לרגשות אז לא יכולים להבין.
כאשר אנחנו מבינים את מצבנו רק אז מתאפשר לנו לרצות לבנות את עצמנו אחרת, כי רק אז מתאפשר לנו להבין שאנחנו סובלים, ורק אז אנחנו ננסה לחפש את הדרך לשנות את ההרגלים השגויים שבנו שגורמים לנו להרס העצמי.
מהי האלטרנטיבה? האלטרנטיבה היא להבין מהי זהותנו האמיתית, ואז לבצע תיקון, טרנספורמציה, כלומר שינוי תודעתי, אישיותי שיש לכך השפעה פיזית והתנהגותית.
מהי זהותנו? כיום זהותנו היא שאנחנו יצורים רגישים, אמוציונאליים בהתנהגותנו, ואורח חיינו אינם בריאים ותואמים למהות ומטרת החיים, כלומר התייחסותו שלנו היא אינה עניינית לעצם קיומנו.
כאשר אנחנו רגישים זה אומר שקיימים בנו גם הרגשות החיוביים הטובים וגם הרגשות השליליים הרעים אנחנו נמצאים בהזיה רגשית ועם הזיגזג שבין הרגשות הפנימיים שבנו אנחנו חיים, וכך יצרנו לעצמנו מציאות דמיונית שהיא אשליה, ואשליות במבחן המציאות האמיתית מתנפצות להן, מה שגורם לנו להרס עצמי וחיי סבל מכל הבחינות.
הזהות האמיתית שלנו היא כאשר אנחנו רגועים מהרגשות הפנימיים שבנו, רציונאליים בהתנהגותנו, ולכן אורח חיינו צריך להיות תואם ומותאם למהות ומטרת החיים, כלומר להתייחס לחיים באופן ענייני.
כאשר אנחנו מחוברים לזהותנו האמיתית, כלומר כשאנחנו רגועים, רק אז יתאפשר לנו ליצור לעצמנו מציאות שלווה, מצב זה מאפשר לגוף לעבוד ולתפקד באופן מאוזן ויציב כלומר מכוון, מה שמאפשר לנו את הבריאות את השפיות ובעיקר את ביטול ההרס העצמי.
כאשר אנחנו מחוברים לזהותנו האמיתית מתאפשרת לנו השפיות, והיכולת שלנו לפרש את המציאות האמיתית שבה אנחנו חיים באופן ברור יותר.
מסקנה: הרס עצמי הוא תולדה של מצב רגשי, כי אנחנו חיים בקונפליקט תודעתי, ניגוד תודעתי, בגלל אישיותנו הרגשית שבנויה להרס עצמי מה שקיים בכל אחד/ת מאיתנו בשלב זה בתהליך האבולוציה שלנו אם במודע או שלא במודע.
סיכום: בשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה וההתפתחות האבולוציונית של המין האנושי, אנחנו מייצרים ומפעילים את גופנו באמצעות הרגשות החיוביים הטובים שבנו, וגם באמצעות הרגשות השליליים הרעים שבנו שגורמים לנו למצבי הזיה.
אישיות זו היא אינה זהותנו האמיתית.
מצב אישיותי זה מוביל את בן האנוש להרס עצמי והמציאות האנושית משקפת זאת.
המסר במאמר: ההרס העצמי נובע מהרגשות השליליים הרעים הקיימים בנו, כאשר דמות אחת הרעה נלחמת בדמות השנייה הטובה ורוצה להרוס ולהשמיד אותה.
הגוף הפיזי שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו קוראים להם רגשות שגורמים לנו למצבי הזיה והרס עצמי
.

אין תגובות: