חפש בבלוג זה

תרגום/Translate

חפש בבלוג זה. Search this blog

הפלות

הפלות יזומות.
איך רצוי להתייחס לנושא? הפלה יזומה היא הפסקה מתוך רצון ו/או מתוך אילוץ מסיבה כלשהי של תהליך ההריון, וזאת כדי שלא ללדת תינוק חי, כלומר ההפלה היזומה מבוצעת לפני שהעובר מוכן לחיים חוץ רחמיים.
הסיבות להפלות יזומות הן רבות ומגוונות.
ישנם אנשים שרוצים לכפות את דעתם על האישה שרוצה להפיל וזאת על מנת שהיא לא תבצע את ההפלה, באמצעות חוקים ו/או מצוות דתיות ו/או אידאולוגיות כאלו ואחרות, ולא לאפשר לאישה להבין ולרצות לבצע את רצונותיה ולהחליט בעצמה.
במידה והאישה רוצה לחיות את חייה על פי חוקים ו/או מצוות ו/או אידאולוגיות אחרות, כמובן שזו זכותה, במידה והיא מוכנה לקבל את המרות, ולבצע או לא לבצע את ההפלה היזומה.
במידה והאישה רוצה לבצע הפלה יזומה מסיבותיה שלה, לאחר כל ההסברים הרפואיים והפסיכולוגיים שניתנו לה על כל מה שכרוך בכך, ולא משנה מהי הסיבה, רצוי שהחברה תשתף עימה פעולה ולעזור לה לבצע את החלטתה.
האישה היא זו שאחראית הבלעדית להחלטותיה ועל גופה, והיא זו שצרכה לאחר ההפלה היזומה או שבמידה ולא בוצעה הפלה יזומה, לחיות עם התוצאה שבעקבות החלטתה, הן מהבחינה הרגשית והן מהבחינה הפיזית בריאותית, וגם לגבי התינוק שיולד במידה ויולד.
מסקנה: במידה והאישה במצב בריאותי תקין, והיא אינה נמצאת במצב של סיכון חיים, כשהיא אינה מודעת אליו, עליה לקבל את החלטתה בעצמה, לאחר כל האפשרויות שהוצגו לה.
סיכום: ישנם אנשים שרוצים לכפות על האישה לבצע הפלה או שלא לבצע הפלה מסיבה כזו או אחרת באמצעות חוקים ו/או מצוות ו/או אידאולוגיות כאלו ואחרות.
במידה והאישה רוצה לחיות על פי אותם קריטריונים זו זכותה, ובמידה ולא יש לאפשר לה להיות אחראית הבלעדית להחלטותיה, שאיתם היא תצטרך לחיות את חייה.
המסר במאמר: כל אישה היא האחראית הבלעדית על עצמה על גופה ועל העובר שברחמה, והיא זו שצריכה להחליט ולקבוע בעצמה, האם ברצונה לבצע הפלה יזומה מסיבה כזו או אחרת או שלא לבצע הפלה.

אין תגובות: