חפש בבלוג זה

תרגום/Translate

חפש בבלוג זה. Search this blog

ריטלין

ריטלין.
איך רצוי להתייחס לריטלין? ריטלין היא תרופה בעלת הרכב כימי שפועלת על מערכת העצבים.
את הריטלין לוקחים ילדים וגם מבוגרים שיש להם בעיות של קשב וריכוז, וגם חוסר ביכולת שלהם לשלוט על התנהגותם.
מי שצריך וזקוק לתרופה שמקלה על ייסוריו, ומעוניין לצרוך אותה שיעשה זאת, כמובן בייעוץ עם הרופא המטפל.
אבל, בעיית קשב וריכוז ובעיית חוסר היכולת לשלוט על ההתנהגות, אלה הן בעיות שיש להן מקור, סיבה.
ההבנה לסיבה תאפשר לנו את הרצון ובניית היכולת הפיזיולוגית, כדי לתקן את ההרגלים השגויים שאיתם אנחנו חיים, תיקון הרגלים שגויים אלו יכולים לפתור לנו את התעלומה לתופעת קשב וריכוז וההתנהגות ההיפראקטיבית ותרגיע אותנו, ותפטור אותנו מהצורך ומהנזקקות שגורמת לנו להשתמש ואף במקרים מסוימים להתמכר לריטלין.
הצורך שלנו בשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה, וההתפתחות האבולוציונית, שלב שבו אנחנו נמצאים וצורכים תרופות, נגרמת לנו בגלל פרוש והתייחסות שאינה מתאימה ובריאה לגוף, ואינה מתאימה לאורח החיים שאנחנו מנהלים בחיינו.
אורח חיים רגוע ושלוו שקשור למכלול שלם של נושאים שיש להבין אותם, יאפשר לנו להפעיל, להזין, ולתחזק את גופנו באופן כזה, שכול המערכות בגופנו יתפקדו באופן מאוזן, יציב ובריא, כלומר מכוון.
אורח חיים בריא רגוע ושלוו שקיים בו סדר ושיגרה, ימנע מאיתנו את הצורך בתרופות, ובעיקר ימנע מאיתנו את השימוש בריטלין, מה שינטרל את בעיות הקשב והריכוז ויפתור את מגוון הבעיות ההתנהגות הרגשיות הבלתי נשלטות.
דוגמה, אם יש לנו כאב ראש, אז אנחנו לוקחים תרופה לשיכוך הכאב.
אבל, אם יש לנו כאב ראש ולא נבין מהם אותם הגורמים לכאב ראש, אז נחזור על אותו דפוס התנהגות השגוי שגורם לנו לכאב הראש, ולכן התופעה תחזור על עצמה, ואז ניקח שוב תרופה לשם שיכוך הכאב, ואז ניצור תלות ונחיה באמצעות תרופות באופן תמידי עד למציאת הסיבה שגורמת לנו לכאב הראש, כי הגוף משדר לנו אותות מצוקה.
בעיות קשב וריכוז והתנהגות רגשית עד כדי איבוד שליטה, זהו שדר שהגוף משדר שמשהו אינו כשורה.
רצוי לדעת שלתרופות יש תופעות לוואי.
רצוי להבין איך לייצב את הגוף מבחינה כימית בעצמנו מתוך מודעות עצמית, באמצעות היכולת הבקרה והשליטה שלנו על גופנו.
לגוף יש את היכולת לרפא, לתקן, לחדש, לנקות ואף לבנות את עצמו באופן תמידי, אך רצוי להבין איך לאפשר לו לבצע זאת.
אורח חיים רגוע ושלוו קשור למגוון רחב של נושאים כמו, רוגע, תזונה ושתייה, שינה, פעילות גופנית, שמירה על טמפרטורת הגוף, נשימות סדירות, לחיות ללא לחץ של זמן, היגיינה אישית וסביבתית, ללא בעיות של הישרדות וקיום, ועוד.
מהו הרוגע הפנימי? הרוגע הפנימי זהו מצב שבו אנחנו איננו מפעילים את הרגשות הפנימיים שבנו, לא את הרגשות החיוביים שגורמים לנו להרגיש טוב, כמו: אהבה, אושר, צחוק, שימחה, יצר מיני ועוד, וגם לא את הרגשות השליליים שגורמים לנו להרגיש רע, כמו: פחד, חרדה, דיכאון, לחץ, כעס, צער, עצב ועוד.
רק כאשר אנחנו רגועים אנחנו מחוברים לעצמנו, לאני העצמי שלנו, לזהותנו האמיתית, ואז היכולת שלנו לפרש את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים יעשה באופן ברור יותר, שפוי יותר.
חוסר ברוגע הוא אחד מהנושאים הקיימים אצל מי שזקוק לריטלין, לכן חשוב להבין מהו אותו רוגע פנימי ואיך להגיע למצב פיזיולוגי זה.
מסקנה: להפרעות קשב וריכוז והפרעות התנהגותיות בלתי נשלטות, קיימים מגוון רחב של גורמים לכך.
אך רצוי להבין את הסיבה העיקרית הגורמות לתופעות אלו, ולשנות את ההרגלים השגויים שגורמים לכך.
תרופת הריטלין תפקידה הוא למקד את הריכוז ולהדחיק ולשכך את הכאב ואת הסבל והייסורים.
סיכום: ריטלין היא תרופה שצורכים אותה, זאת כיוון שלאורח החיים ברמת המודעות הקיימת כיום, אין את הידע איך להפעיל, איך להזין, ואיך לתחזק את הגוף שהוא מכונה ביולוגית מורכבת, כתוצאה מכך, נגרמות לגוף כל אותן בעיות אישיות, תופעות הפיזיולוגיות ומחלות.
לכן, חשוב להבין את המגוון הרחב של הנושאים, שמאפשרים לגוף לתפקד באופן המכוון, השפוי והבריא, את אורח החיים הרגוע והשלוו, שיכול למנוע מאיתנו את הסבל האנושי.  
המסר במאמר: ריטלין היא תרופה שמקלה על הסבל האנושי, אך תרופת הריטלין היא אינה יכולה ואינה מונעת מהתופעה מלהתקיים, אלא מדחיקה את התופעה.
כיוון שברגע שנפסיק לקחת את תרופת הריטלין התופעות יחזרו להן שוב.
לכן, רצוי להבין וללמוד בעיקר איך להירגע.

 
 

אין תגובות: