חפש בבלוג זה

תרגום/Translate

חפש בבלוג זה. Search this blog

שיער

שיער.
מה תפקיד השיער? תפקיד השיער הוא להגן ולשמור עלינו.
על ראשו של בן אנוש בריא יש כמאה אלף שערות לערך.
נשירת שיער שנעה בין כשישים שערות לשלוש מאות שערות ביום זהו הליך טבעי, שהוא חלק ממחזור החיים של השערה הכולל את שלב היצירה, התפתחות, ונשירת השער.
השיער אמור היה לשמור ולהגן עלינו מפני פגעי מזג האוויר, אם זה בשמירה על טמפרטורת גוף יציבה שנעשית על ידי כליאת שכבת אוויר מבודדת הקרובה לעור, ואם זה מפני רטיבות כתוצאה מגשמים שיורדים, ואם זה מפני הפרשות זיעה, כמו למשל תפקיד שער הגבות שבא להגן על העיניים.
השערות צריכות גם להגן ולשמור עלינו מפני קרינת השמש.
תפקיד השערות הוא גם בהרחקת עצמים זרים וחיידקים מפתחי הגוף כמו: הריסים, שערות תעלת האוזן, איברי המין, שפם, שערות בפי הטבעת ועוד.
ישנם צבעי שערות טבעיים רבים ומגוונים, אך לרוב מחלקים אותם לחמישה צבעים: חום, שחור, כתום{ג'ינג'ים}, צהוב{בלונד}, אפור, לבן{שיבה}.
במשך תהליך ההתפתחות האבולוציונית שלנו, החלטנו מסיבות שונות להיפטר מהשיער שלנו, שתפקידו היה לשמור ולהגן עלינו.
הסיבה העיקרית להחלטה להיפטר מהשיער נבעה בעיקרה מבחינה רציונלית שהיא היגיינית, וגם מעצם הרעיון שהשיער על גופנו אינו יפה לנו.
לכן, החלטנו שהשיער ישמש אותנו לצרכי יופי בלבד.
החלטה זו יצרה אנשים שמתייחסים לשיער באופן שהוא אינו ענייני, מה שגרם לאנשים ליצור לעצמם תדמית באמצעות השיער.
כתוצאה מכך גרמנו לעצמנו לנזק בריאותי, כיוון שברגע שהחלטנו להשתמש בשיער למטרת יופי ויצירת תדמיות גם אם זה בהארכת השיער, וגם אם זה בכל מיני תספורות למיניהן, וגם אם זה בצביעת השערות, נוצר מצב שבו אנשים, שיצרו לעצמם תדמית התנתקו מהאני העצמי שלהם, מזהותם האמיתית, בגלל שהם יצרו לעצמם דמות בדמיונם שהיא לא הם.
מצב זה יוצר אנשים שאיבדו את האני העצמי שלהם, ויצרו לעצמם זהות אחרת, דמיונית, מה שלא בריא לעשות.
ניתוק מהאני העצמי מהזהות האמיתית שלנו, מנתק אותנו מהמציאות האמיתית לעולם האשליות, כיוון שההתייחסות לשיער היא אינה רציונאלית והיא אינה עניינית, ובמעשה זה אנחנו פוגעים לעצמנו בבריאות.
לכן, אם ברצוננו לשמור על האני העצמי שלנו על זהותנו האמיתית, ולפרש באופן האמיתי את המציאות שבה אנחנו נמצאים וחיים ולחיות במציאות האמיתית, עלינו להתייחס לשערות באופן הענייני.
מסקנה: השיער תפקידו העיקרי הוא להגן ולשמור על גופנו מפני מזיקים למיניהם.
מטרת הורדת השיער מגופנו נעשתה כצורך בשמירה על היגיינה שנובע מתוך צורך בריאותי.
סיכום: בשלב מסוים בתהליך ההתפתחות האבולוציונית שלנו החלטנו מסיבות שונות שאינן ענייניות להיפטר מהשיער שלנו שתפקידו היה לשמור ולהגן עלינו, כשהסיבה העיקרית להחלטה להיפטר מהשיער נבעה מעצם הרעיון שהשיער על גופנו אינו יפה לנו, לכן החלטנו שהשיער ישמש אותנו לצרכי יופי בלבד.
המסר במאמר: ברגע שההתייחסות לשיער נעשית באופן שהוא אינו רציונלי וענייני, אלא רגשי, אמוציונלי ולא ענייני, אנחנו יוצרים לעצמנו בדמיוננו דמות שהופכת להיות התדמית שלנו בחיינו, שמטרתה היא לשם היופי, מה שמתנתק אותנו מזהותנו ומהמציאות האמיתית לעולם האשליות.