חפש בבלוג זה

תרגום/Translate

חפש בבלוג זה. Search this blog

קפיטליזם

קפיטליזם.
מהי האלטרנטיבה לקפיטליזם? קפיטליזם היא שיטה חברתית כלכלית, שבה הכסף הוא האמצעי מחיה והישרדות, הדוגלת במתן החופש לבעלות פרטית על רכוש שנרכש בכסף, תחרות חופשית להרוויח כסף, ליצור יוזמה כדי להרוויח כסף, חופש כלכלי להחליט ועוד.
כלומר, בשיטה הקפיטליסטית כול אחד אחראי לתכנון חייו האישיים והמשפחתיים הכלכליים, וזאת כדי להרוויח כסף כדי שנוכל לחיות ולשרוד.
מה המסר העיקרי בשיטה הקפיטליסטית? המסר העיקרי בשיטה הקפיטליסטית שהמציא בן האנוש הוא, אגואיזם, אינטרסנטיות ומניפולטיביות.
כלומר, השיטה שיצרה החברה הקפיטליסטית משתקפת בזהות, באישיות.
כלומר, הדמות, התדמית, הזהות, האישיות האישית והחברתית שלנו, יצרה ובנתה לעצמה מציאות שבמהותה אנחנו צריכים להיות אגואיסטים ואינטרסנטים שמשיגים את מטרתנו הכלכלית באופן מניפולטיבי.
כלומר, לא השיטה הקפיטליסטית יצרה את האישיות שלנו אלה האישיות שלנו יצרה את השיטה הקפיטליסטית ואת זה חשוב להעלות למודע.
חשוב להבין שזוהי אינה זהותנו האמיתית, במהות אנחנו חברה הומוגנית שיש לה מטרה אבולוציוניות משותפת.
מה השיטה הקפיטליסטית גורמת? כדי לשרוד ולחיות עלינו להרוויח כסף, לכן אנשים יעשו הכול כדי לחיות ולשרוד, אבל הכול.
כדי לחיות באורח חיים מתירני, וכדי לספק את היצר הרגשי הכרוך מעצם היכולת שלנו להרוויח עוד ועוד כסף, וכדי להשיג את מבוקשנו, ישנם אנשים שיגנבו, שישקרו, שינצלו, שיהרגו ואף ירצחו.
מה קורה כיום? כיום אורח החיים הקפיטליסטי גורם לכך שהחברה היא עם ניגודים והיא אינה מאוזנת ויציבה והיא אינה חברה הומוגנית.
כלומר, זוהי קהילה שיש בה אנשים עשירים ויש בה גם אנשים עניים, יש בה אנשים רעבים ואנשים שבעים, אנשים שיכולים להרשות לעצמם טיפול רפואי וכאלה שאינם יכולים, אנשים שיש באפשרותם לרכוש מקום מגורים וכאלה שאינם, אנשים שיכולים לרכוש להם ייצוג ראוי בבתי המשפט וכאלה שאינם יכולים, ועוד פערים רבים אחרים.
קהילה שהיא אינה מאוזנת ויציבה היא קהילה שתמיד נמצאת על סף קריסה חברתית ומתקרבת להתפרקות השיטה הקפיטליסטית הקיימת.  
אז איך צריך להיות? ראשית עלינו להשתנות ולתקן את אישיותנו הנוכחית, שהיא כמו שכתבתי כיום אגואיסטית, אינטרסנטית ומניפולטיבית.
לאחר התיקון האישיותי נוכל להתחבר לזהותנו האמיתית ורק אז נוכל לפרש ולהבין את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים ולהבין מה מהות ומטרת חיינו.
כאשר נגיע לרמת מודעות עצמית ולשלב התפתחותי מתקדם זה כבר לא נהיה אגואיסטים, אינטרסנטים ומניפולטיביים, כתוצאה מהשינוי האישיותי נוכל להיות רגועים יותר, רציונליים יותר שזו זהותנו האמיתית, ונתייחס לחיינו באופן ענייני יותר.
מצב זה יאפשר לנו ליצור ולבנות לעצמנו מציאות שהיא רגועה ושלווה.
במציאות זו לא נצטרך לשרוד ולחיות כשהכסף הוא האמצעי היחידי לכך.
למה? במציאות מתוקנת וחדשה זו לא יהיה צורך בשיטה הקפיטליסטית, כיוון שכול אחד יתרום את חלקו לחברה בחינם, ויקבל את כול מבוקשו מהחברה בחינם, כך מתנהלת לה חברה הומוגנית.
לכן כמו שציינתי ראשית לכול עלינו לתקן את אישיותנו הנוכחית הרגישה, האמוציונלית והלא עניינית, לאישיות רגועה, רציונלית ועניינית, ואז נתאים לאישיות החדשה את השיטה המתאימה והבריאה לנו כחברה.
מסקנה: אישיות שהיא אגואיסטית, אינטרסנטית ומניפולטיבית יצרה את השיטה הקפיטליסטית, שבמהותה כדי לשרוד ולחיות צריך להרוויח כסף, אך שיטה זו אינה מתאימה לאורח החיים הבריא, והיא אינה תואמת למהות ומטרת החיים.
כלומר, הזהות והמציאות כיום אינם תואמים למי שאנחנו באמת ולמציאות האמיתית.
כלומר, השיטה הקפיטליסטית יצרה מציאות שהיא אשליה, ולכן אשליות במבחן המציאות האמיתית מתנפצות להן.
סיכום: השיטה הקפיטליסטית שהכסף הוא האמצעי מחייה והישרדות זו אחת השיטות האכזריות שהמציא בן האנוש, השיטה הקפיטליסטית במהותה היא עשיית כסף וצבירת רכוש, הדבר גורם לכך שאורח החיים שלנו כחברה יוצר מציאות שהכסף הוא בסדר העדיפויות שלנו במקום הראשון לפני הכול אפילו לפני הבריאות, כי בלי כסף אין בריאות, ולכן השיטה הקפיטליסטית גורמת לסבל, להרס עצמי אישי וחברתי.
המסר במאמר: השיטה משקפת את האישיות שלנו.
לכן, כדי לשנות את השיטה אנחנו צריכים להשתנות, ורצוי לשאוף ליצירת שיטה שמאפשרת את הרוגע והשלווה, כשנושא הבריאות יהיה בסדר העדיפויות הראשון, ושיטה שבה נוכל לתרום את חלקנו לחברה בחינם ללא כל אינטרס, ונקבל את כל מבוקשנו מהחברה בחינם, ככה צריכה להתנהל לה חברה הומוגנית.
די לכסף, די לקפיטליזם!!!
 


אין תגובות: