חפש בבלוג זה

תרגום/Translate

חפש בבלוג זה. Search this blog

שנאה

שנאה.
מהי שנאה? שנאה היא רגש אחד מתוך מגוון רחב של רגשות הקיימים בנו.
הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים, רק שאנחנו מכנים אותם רגשות.
הרגשות הפנימיים שבנו גורמים לנו להזיות, למחשבות שווא, דמיון, הרגשות אינם יציבים והם מלווים בהתנהגות שמשתנה בהתאם לכל סוג רגש ורגש, שגורמים לנו ליצור לעצמנו מציאויות שהן אשליה.
דוגמה למחשבה שגויה לרגש השנאה הפנימי שבנו.
אם אני מרגיש את רגש השנאה, ואני שונא כביכול את החבר שלי.     
אז אני הוא זה שמרגיש את רגש השנאה, רגש השנאה הוא פנימי הוא בי, רגש השנאה הוא בגופי הוא בתוכי, לכן אני שונא אך ורק את עצמי, ואז אני נכנס למצב של הזיה, ואז אני מתנהג בהתאם לרגש השנאה הפנימי הקיים בי.
אני לא שונא את החבר שלי, ואני גם לא שונא שום דבר אחר שהוא חיצוני לי, כי אני שונא אך ורק את עצמי.
כתוצאה מחוסר ההבנה, אני מייחס, משליך, את מה שרק אני מרגיש, שזה את רגש השנאה הקיים בתוכי כלפי החבר שלי, כשבעצם הוא הופך להיות האובייקט, הקורבן שבחרתי לעצמי.
בגלל חוסר ההבנה ופרוש שגוי לרגשות הפנימיים שבי, אני חושב שאני שונא את החבר שלי, ובכך אני מאבד את זהותי.
למה אני מאבד את זהותי האמיתית? אני מאבד את זהותי האמיתית, כיוון שאם אני חושב שרגש השנאה שקיים בי קיים בחבר שלי, כשבפועל אני מייחס את רגש השנאה שבי כלפיו, אז אני חושב ומדמיין שהוא זה אני, כשבעצם הוא ההשתקפות שלי הוא המראה למי שאני.
ישנם אנשים שחושבים שאם שונאים אותם הם האשמים, אבל זו טעות לחשוב כך, הם אינם אשמים.
זה נכון לא רק לגבי רגש השנאה, זה נכון גם לגבי כול שאר הרגשות הפנימיים שבנו, שמעצם ייצורם והפעלתם אישיותנו תתנפץ למגוון רחב של דמויות בדמיון שלנו, שהופכות להיות התדמית שלנו בחיי היום יום, כלומר אנחנו לא אוהבים, שונאים, מפחדים, חרדים ועוד, מאף אחד אחר מלבד מעצמנו, וכך גם עם שאר הרגשות הפנימיים שבנו.
מהם אותם הרגשות הפנימיים שבנו? הרגשות הפנימיים שבנו כוללים בתוכם את הרגשות החיוביים וגם את הרגשות השליליים.
הרגשות החיוביים שבנו כוללים בתוכם את כל אותם הרגשות, שגורמים לנו להרגיש טוב איתם, כמו: אהבה, אושר, שמחה, צחוק, הנאה, יצר מיני, ועוד.
הרגשות השליליים שבנו כוללים בתוכם את כול אותם הרגשות שגורמים לנו להרגיש איתם רע כמו, פחד, חרדה, דיכאון, שנאה, לחץ, כעס, צער, עצב ועוד.
הרגשות הפנימיים שבנו אינם מאפשרים לנו את הרוגע הפנימי.
מהו הרוגע הפנימי? הרוגע הפנימי זהו מצב שבו אנחנו לא מייצרים ריגושים בתוך גופנו הפיזי, ולא מפעילים אותו באמצעות הרגשות החיוביים שבנו וגם לא באמצעות הרגשות השליליים שבנו, מה שמאפשר לנו להתנהג באופן רגוע, רציונאלי וענייני ללא הנדנדה הרגשית, ללא הזיגזג הרגשי, שנע בין הרגשות שציינתי.
כיום אישיותנו היא רגישה, אמוציונלית שהיא אינה עניינת, אישיות שמתייחסת לגוף שלה באופן הלא מתאים והלא בריא, ואישיות שאינה מותאמת למהות ומטרת החיים.
הרוגע הפנימי מאפשר לנו לעבד נתונים ולהגיע למסקנות האמיתיות, מה שמאפשר לנו את הבהירות את השפיות.
מהי אישיותנו האמיתית? זהותנו האמיתית היא אישיות רגועה, רציונלית ועניינית, שמתייחסת לגוף שלה באופן המתאים והבריא עם אורח חיים בעל סדר ושיגרה שהוא רגוע ושלוו, אישיות שמותאמת למהות ומטרת החיים.
לכן, כאשר נזהה את רגש השנאה הפנימי שבנו ונלמד איך לא לשנוא את עצמנו, נבצע לעצמנו תיקון אישיותי ובריאותי משמעותי במסע שלנו להתחבר לזהותנו האמיתית ולהתאים את עצמנו למציאות האמיתית.
השנאה יוצרת את ההפרדה ואת הגזענות בעולם.
השנאה נובעת מהפחד הפנימי שבנו מעצמנו, שמושלכת כלפי האחר, כלפי השונה מאיתנו.
התיקון האישיותי יתבצע כאשר נלמד לזהות בתוכנו את רגש השנאה, ומתוך הבנה ורצון נתנתק ממנו.
אבל עיקר התיקון האישיותי יתרחש מעצם ההבנה שכשאנחנו שונאים אנחנו בעצם שונאים אך ורק את עצמנו.
מסקנה: רגש השנאה הוא אישי הוא פנימי הוא אינדיבידואלי, ולכן השונא שונא אך ורק את עצמו.
כתוצאה מפרוש שגוי לרגשותינו, השונא מייחס, משליך, את רגש השנאה הפנימי שקיים רק בו כלפי האובייקט, כלפי הקורבן שהוא בחר לעצמו, כדי להוציא את תסכולו הרגשי הפנימי האישי. 
סיכום: רגש השנאה ושאר הרגשות הפנימיים שבנו גורמים לנו לפרש באופן שגוי את זהותנו האמיתית וכתוצאה מכך אנחנו מפרשים באופן שגוי גם את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים ושבה אנחנו חיים.
כתוצאה מהרגשות הפנימיים שבנו מערכות היחסים שאנחנו מנהלים, הופכות להיות רגשיות, אמוציונליות שאינן ענייניות, שהופכות את האנשים שעימם אנחנו בקשר לכמעט לבלתי אפשרית, ורגש השנאה משקף זאת.   
המסר במאמר: כשאתם שונאים אתם שונאים אך ורק את עצמכם.
לשנוא לא בריא ואף יכול לפגוע בבריאות אם לא יבוצע התיקון האישיותי.
כשאנחנו שונאים זה לא האני העצמי שלנו זו לא זהותנו האמתית.  

אין תגובות: